Wandelverslagen

04&05/08/2018 - Schaduwrijke bossen en mooie vennen in Niel-bij-As

04&05-08-2018, Tweedaagse Heidetocht in Niel-bij-AsDeze morgen al vroeg onze wandelmobiel naar de vertrekzaal in Niel-bij-As gestuurd. Enkele vriendelijke parkeerwachters, die hun opdracht met kunde uitvoeren, weten ons een geschikte plaats aan te wijzen om te parkeren. Niettegenstaande het nog vroeg in de morgen is, loopt er al heel wat volk in en uit de vertrekzaal.

Iedereen wil blijkbaar vroeg op pad zijn om de aangekondigde warmte voor te zijn. Na onze inschrijving kiezen we uit de diverse afstanden voor het parcours van de 13 km en komen al vlug in een bosrijk gebied. 04&05-08-2018, Tweedaagse Heidetocht in Niel-bij-AsDit leidt ons naar het Stokkemer bos, alhoewel Stokkem nog een heel eind verder gelegen is. We passeren tal van smalle boswegjes en bereiken zo een mooi ven met eendjes en reigers. Na 7 km komen we aan de controlepost waar we buiten rustig kunnen pauzeren met een versnapering.

Na de rust trekken we verder, opnieuw door bosrijk gebied en even daarna komen we aan een mooi ven in de vallei van de Bosbeek. Deze beek ontspringt in As, is 24 km lang en overbrugt een hoogte van +/-50m. Ze 04&05-08-2018, Tweedaagse Heidetocht in Niel-bij-Asmondt uit in de Maas te Maaseik. We naderen de Caelenberg, in beheer door Natuurpunt, waar we onze kuitspieren even moeten aanspreken op verschillende hoogteniveaus. Zeer mooi kronkelen hier de bospaadjes op en af en heen en weer, hetgeen de wandeling spannend en niet eentonig maakt.

Als we het bos achter ons laten komen we in landelijk gebied en zien we de typische kerktoren opduiken en weten we dat ons wandelrondje zijn eindpunt nadert. Het was alweer een fijne tocht en danken hiervoor het bestuur en medewerkers van de Bos- en Heikabouters voor de vriendelijkheid, de goede organisatie en de perfecte uitpijling van het parcours. Tot een volgende!

bron: https://wandelblog.com/2018/08/05/wandelen-caelenberg-bos-en-heikabouters-bosbeekvallei/

24/06 t.e.m. 03/07/2018 - Bos- en Heikabouters op vakantie naar Harrachov

24-06 t.e.m. 03-07-2018, Intersoc vakantie HarrachovOp zondagmorgen 23 juni om 5.45 uur stonden 42 Bos-en Heikabouters startklaar om de bus te nemen naar hun vakantiebestemming. Deze keer was dat niet Zwitserland, maar Harrachov in Tsjechië.

Vermits het toch een serieus aantal kilometers rijden is, zouden we in Dresden overnachten. Na een heerlijk ontbijt gingen we met twee gidsen deze mooie stad verkennen. Het was verrassend hoe mooi alles gebouwd was, want na de oorlog bleef er weinig over.

Daarna ging het richting Tsjechie, waar we tijdig aankwamen in ons hotel voor een heerlijk aperitiefje gevolgd door een lekker avondmaal met daarna de nodige wijntjes en/of biertjes.
24-06 t.e.m. 03-07-2018, Intersoc vakantie HarrachovEerst deden we een verkenningswandeling naar het dorp onder begeleiding van onze gids Danniel (Danny). De namiddag was voorzien voor een wandeling naar de Mumlava watervallen, heel mooi maar een beetje glibberig.
Harrachov is een bekend skioord in de winter, dus natuurlijk moesten we de skischansen ook gaan bekijken. Het was er echt wandelweer, niet te warm, een 22 graden en ook regelmatig een buitje.

Op de dag dat onze stappers een serieuze klim wilden maken naar de oorsprong (de bron) van de Elbe, zijn ze jammer genoeg moeten terugkeren. Deze keer was het geen gewoon buitje, maar het goot en dat de hele dag. Dus amuseerden we ons in het hotel bij de bowling, of lieten ons lekker masseren. Er was voor ieder wat wils.

24-06 t.e.m. 03-07-2018, Intersoc vakantie HarrachovDe volgende dag ging het richting Praag. Omdat we met zo'n grote groep waren, kregen we drie gidsen ter beschikking die ons een hele dag begeleid hebben rond al die prachtige gebouwen en deze keer onder een blakende zon. Ook het Boheems Paradijs, een natuurgebied met grillige rotsformaties en prachtige bossen, stond nog op ons programma.

’s Avonds konden de voetballiefhebbers hun hart ophalen bij de match van de Belgen tegen Brazilië met nadien natuurlijk een groot feest. Onze laatste uitstap ging naar een heel nieuwe attractie: een bomenwandelpad in het Reuzengebergte op meer dan 42m hoogte boven de toppen van de bomen. Prachtig! En dan was het tijd om koffers te pakken. Moe maar tevreden werden we ’s avonds uitbundig verwelkomd in Opglabbeek.

bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180724_03629335/bos-en-heikabouters-op-vakantie-naar-harrachov

13/06/2018 - Bosbessentocht: Hossen door de bossen rond As

13-06-2018, Bosbessentocht in AsDeze dag gaat het richting As voor deelname aan de bosbessenbocht een organisatie van de Boskabouters . As is gelegen midden de heidevelden en bosgebieden op de grens van Kempen en Maasland. In 1901 werd in As de eerste Limburgse steenkool gewonden. Hiermee begon de industrialisatie waarmee vooral de omliggende gemeenten hun voordeel deden. We starten vanuit het schutterijlokaal Sint-Sebastiaans Het is een openlucht-schietstand waar je kan buikschieten. De sport is om zoveel mogelijk piepkleine zware blikjes af te schieten ,op 16 meter hoogte. Alles aan buksschieten is ambachtelijk; van het handgemaakte wapen tot munitie.

We gaan van start lopen wat door een woonkern naar het heidebos, meteen een zwerftocht door de bosrijke omgeving. Het ruim 100ha reservaat omvat een heiderestant en een naaldbosgebied . In het reservaat bevind zich ook de grootste nog bestaande jeneverbespopulatie van Vlaanderen, met zo’n 7000 stuks. We vertoeven enkele kilometers in het bosrijke gebied genieten van de prachtige omgeving die ons wordt aangeboden .Verlaten het bos een fietspad zat ons af op de rust na acht heerlijke kilometers.. Hier maken we een lus, een fietspad stuurt ons naar klaverberg. Het gebied 13-06-2018, Bosbessentocht in Asis genoemd naar de klaverbladvormige stuifduinen. Een andere merkwaardigheid wordt gevormd door het stoven van wintereik, die wellicht 800 jaar oud zijn.

De aanwezige heide restanten herbergen de zeldzame rode dopheide. De heide werd beplant met grove den en corsicaanse den , terwijl in het gebied ook een terril is te vinden van de voormalige steenkoolmijn van Waterschei , met een top van 195 meter boven de zeespiegel. We kuieren rustig verder door het golvend gebied met soms pittige heuveltjes. Verlaten eventjes het bosgebied lopen op brokken paden op de open vlakte waarna we opnieuw het bos induiken voor een volgende bos omloop we volgen de Kempische duinengordel de Oudsberg een plaats waar je kan genieten van de stilte. Wat later
bereiken we terug de rustpost.

13-06-2018, Bosbessentocht in AsWaarna we aan het laatste gedeelte beginnen. We blijven naar het bos opzoeken nu duiken we het jeneverbos in en lopen verder over slingerende onverharde wegen die ons terug sturen naar de startplaats. Besluiten nog het vier kilometer parkoers te doen daar het een apart parkoers is . Lopen door een woonkern langs ’t Mielke een watergraanmolen uit 1715. Waarna we rustige verharde landelijke wegen gaan opzoeken door het bosrijke gebied die ons terug brengen naar de startzaal. Het was een bosrijke wandeling rond As , 99% bos .

Ides Codde (bron: https://wandelblog.com/2018/06/15/hossen-door-de-bossen-rond-as/)

07/06/2018 - Clubwandeling Kolonie As

07-06-2018, Clubwandeling Kolonie AsEen mooie zonnige en heel warme dag hadden we uitgezocht voor onze clubwandeling. 82 van onze leden waren aanwezig. Geweldig, en dat op een doordeweekse dag !

we hadden eerst onze jarige gefeliciteerd met zang en felicitatiekussen Christiane Voor het vertrek werd ook Mathieu Bienkens gehuldigd voor zijn grote inspanning : nl. te voet naar Compostella 850 km!

Daarna konden we kiezen tussen mooie uitgestippelde wandelingen van 5 km of 7 km, in de bossen van As waarvoor dank aan Jos en Mathieu.

Bij aankomst kregen we als verrassing een heerlijke verfrissing. Afkoelen bij een goed glas en een leuke babbel. Daarna lekker gaan eten in de taverne van de Kolonie. Nà nog een terrasje ging iedereen voldaan terug huiswaarts. Weeral een geslaagde dag met dank aan het bestuur van Bos en Heikabouters.

Bedankt
een Boskabouter.

29/04 t.e.m. 29/05/2018 - Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela

29-04 t.e.m. 29-05-2018, Pelgrimstocht naar Santiago de CompostelaVrijdagnamiddag 27 april thuis (Bilzen) vertrokken met Jan Wieërs (uit Kinrooi, hij verblijft enkele maanden per jaar in Donostia bij San Sebastian, als pelgrim kon ik dan meereizen met hem).
De hele nacht hebben we doorgereden tot San Sebastian. De stad bezocht, vroeg gaan slapen, want morgen, zondag 29 april begint mijn tocht (787 km). Zondagmorgen bracht Jan mij naar StJean-Pied-de-Port en kon ik beginnen, 1200 m hoogteverschil met een steile weg, wie zegt dat dit heel zwaar is, liegt, het is erger en ook nog mistig en koud.
Na 9 uren stappen aangekomen in Roncesvalles, alles bezet behalve het hotel, dus oké. De tweede dag regen maar de tocht was gemakkelijker, hoewel wat is makkelijker, was bergop gemakkelijker dan was de afdaling zwaar. Aangekomen in Zubiri. De volgende dag overnacht in Pamplona, daarna voelde ik me beter nadat ik Els belde en zei dat mijn plan niet ging lukken en dat het langer zou duren, de druk viel weg.

Langzaam aan begon ik onder de 700 km naar 600 km te gaan en iedere dag stilletjes lager en lager. Ik leerde andere pelgrims kennen van Koreanen tot Australiërs, Duitsers, Fransen en altijd communiceren in het Engels, ze verstonden me toch. Soms een Nederlander of Vlaming, kon ik eens mijn eigen taal spreken, want het gebeurde dat ik in het Engels dacht. Zo trok ik van Burgos tot Leon, zeer mooi om te wandelen, groene landschappen, langs rivieren of beekjes.

29-04 t.e.m. 29-05-2018, Pelgrimstocht naar Santiago de CompostelaEens in Leon stapte ik snel door omdat ik de stad niet mooi vond en zo verder ging naar Villadangos del Paramo. Daar moest ik eerst door een industrieterrein, ook niet mooi, dan maar naar Astorga. Een mooie stad en voor de lekkerbekken, Astorga is immers bekend door zijn chocolade, overal in de winkels verkrijgbaar in allerlei vormen en kleuren. Daarna waren de rustige wandelingen gedaan en was het weer bergop en –af, eerst overnacht in Foncebadon en dan s’morgens naar het Cruz de Ferro, daar aangekomen was wel emotioneel.
Toen weer een zware afdaling langs Ponferrado en Pereje richting de zware beklimming van de O Cebreiro (1330 m) eenmaal boven begon mijn tocht te minderen richting Sarria en dan onder de 100 km. Naar Portomarin al wat bergop maar dan terug de hoogte in van 350 lekkerbekken, Astorga is immers bekend door zijn chocolade, overal in de winkels verkrijgbaar in allerlei vormen en kleuren.
Daarna waren de rustige wandelingen gedaan en was het weer bergop en –af, eerst overnacht in Foncebadon en dan s’morgens naar het Cruz de Ferro, daar aangekomen was wel emotioneel. Toen weer een zware afdaling langs Ponferrado en Pereje richting de zware beklimming van de O Cebreiro (1330 m) eenmaal boven begon mijn tocht te minderen richting Sarria en dan onder de 100 km. Naar Portomarin al wat bergop maar dan terug de hoogte in van 350 m naar 700 m en terug naar 565 m. Van Palas de Rei naar Arzua en O Pedrouzo en dan het laatste stuk, 20 km met Dale en Steve ( twee Amerikaanse broers) 29-04 t.e.m. 29-05-2018, Pelgrimstocht naar Santiago de Compostelawaarmee ik een 10-tal avonden heb gegeten, gedronken en gebabbeld en zo bereikten we samen “Santiago de Compostela”.

En dan is het afscheid nemen van mensen zoals: Joop, Michaël, Marco, Carine, Layla, Stephanie, Dominique, John, Steve, Dale en de anderen die ik regelmatig zag en begroette en waarschijnlijk ook nooit meer zal zien.

Het was mijn droom om deze tocht te doen, soms was het zwaar, maar het was ook mooi. De hele wereld leren kennen, niet vragen naar hun beroep maar naar hun naam, hun land.

Mathieu Bienkens.

10/05/2018, Busuitstap naar St. Truiden en Puurs

10-05-2018, Busuitstap: Sint-Truiden en PuursOp Hemelvaartdag, dus bijna iedereen vrij , kregen we weer eens de gelegenheid om met de bos-en heikabouters op stap te gaan.

Het bestuur had een combiwandeling voor ons georganiseerd naar Aviat St. Truiden en Puurs waar drie clubs samenwerken voor 1 tocht.

Na onze twee vertrouwde opstapplaatsen vertrokken we met 58 wandelaars richting St. Truiden.

De tocht verliep tussen de groene velden en tussen de fruitbomen. Maar van de bloempracht op de fruitbomen was niet veel meer te bespeuren. Gelukkig waren er wel mooie bloemen langs de weg en voor de voetballiefhebbers onder ons passeerden we langs het voetbalstadium van St. Truiden.

Deze club vierde haar 25 jarige bestaan, we werden getrakteerd op een chocolade wafel en een pen.

10-05-2018, Busuitstap: Sint-Truiden en PuursEr werd afgesproken dat we om 11.30 uur richting Puurs zouden rijden. Christiane was zo vrij om tijdens deze rit een blad te laten rondgaan om aan te duiden of we wel of niet een koude schotel wensten te eten met of zonder asperges en met of zonder zalm. Bedankt Christiane voor al dat extra’s wat u voor ons doet.

Het had wel de naam aspergetocht maar veel asperge bedden hebben we niet gezien dan moeten ze eens in Kinrooi of in Grote-Brogel gaan wandelen daar kunnen ze pas genieten van het witte goud dat uit de grond komt!

10-05-2018, Busuitstap: Sint-Truiden en PuursWe konden wel genieten van de mooie tuinen rond het kasteel. En in Eikevliet(een steenbakkersdorpje van vroeger) was de rustpost. Omdat het mooi weer was waren er verschillende wandelaars die een extra grote cola (het leek toch op cola) dronken want ze hadden grooote dorst.

Met bijna 2000 wandelaars werd deze wandeltocht afgesloten

Om 17 uur kwam Andre ons weer oppikken om terug richting Limburg te rijden. Op de terugweg was het heel stil in de bus of ze waren moe van de wandeling ? of waren ze verzadigd van de lekkere asperge schotel of lag het aan de extra large cola. Al bij al is het weer een zeer mooie dag geweest.

"Wie met goede mensen op stap gaat heeft altijd goed weer."

Gerda Heussen.

05/05/2018, Lange Afstandstocht Riemst-Banneux

05-05-2018, Wandeling met Jan Peumans Riemst > Banneux Op zaterdagochtend 5 mei om 6.30 uur verzamelde we met 11 wandelaars van de bos-en heikabouters in Riemst op het gemeentehuis. Er werd nog vlug besproken wie ons in Banneux kwam oppikken.

Rond de klok van 7 uur gaf Jan Peumans een korte toespraak als ik goed kan herinneren is dit de achttiende keer dat deze tocht van start ging. Al heel vlug na de start om 4 na 7 viel ons groepje uit elkaar.

05-05-2018, Wandeling met Jan Peumans Riemst > Banneux Na een uurtje stappen merkten we al op dat we in het franstalige België stapten.

Onze voeten hebben kunnen proeven van asfalt, holle wegen, nat en droog gras, kasseien en losse stenen Heel geregeld werden onze benen op de proef gesteld door hoogtes en laagtes te overwinnen.

Onderweg stond ook geregeld een bezemwagen of een rijdende voorraad post telkens werden we op een banaan getrakteerd wel dikke pech voor die genen die geen bananen lusten.

Op 18 km was onze eerste rust een aantal eenden versperden ons de weg naar onze rustpost, we mochten kiezen uit een chocolade broodje of croissant. Na de sanitaire stop waren we klaar op verder te trekken.

Ik vertelde Dennis mijn zoon straks komen we op een pleintje daar worden we getrakteerd op lekkere verse soep en ik vertelde hem nog dat ik verleden jaar geen soep heb genomen omdat het toen te warm was dus keken we allebei uit naar de soep die op ons stond te wachten maar onze smaakpupillen werden teleurgesteld de soep was ZUUR en als vervanging kregen we een peer of een appel.

05-05-2018, Wandeling met Jan Peumans Riemst > Banneux Zeker de laatste 10 km. waren redelijk zwaar, eerst ongeveer 5 km. dalen hoe meer we daalden hoe smaller ons pad werd. Het was helemaal uitgesleten door het water en daarna 5 km. klimmen tot we in Banneux aankwamen, het was niet zomaar klimmen want veel wandelaars moesten halverwege de klim stoppen om naar adem te happen. Het dalen en het klimmen was ongeveer 20%. Het moeilijke hiervan was dat het dalen en klimmen over een rotsachtig gedeelte verliep. Gelukkig was het al een aantal dagen droog anders hadden we af te rekenen gehad met een glibberig parcour.

Aangekomen in Banneux mochten we ons zelf trakteren op een frisse frisdrank of pint.

Proficiat aan al de 11 bos- en heikabouters die deze tocht hebben uitgelopen.

25/04/2018, Lentetocht: Prachtige natuur in Park Hoge Kempen

25-04-2018, Lentetocht in AsWandelclub De Heikabouters organiseerde op 25 april een lentewandeling in het natuurgebied te As. Op het nieuwe parcours wandelde je langs de bezienswaardigheden en het groene landschap rond de gemeente van As. Het vertrek was in het vrijetijdsgebouw.

De gemeente As ligt merendeels in heide- en bosgebieden. Al vlug wandel je in het Driebankenbos. Na enkele wandelwegeltjes bereikte je een uitkijktoren hij is 31m hoog en prijkt boven het Park Hoge Kempen uit. Het is een nabootsing van een boortoren. In 1901 had André Dumont steenkool in As ontdekt. Wegens omstandigheden is er in As nooit een steenkoolmijn geweest. Onmiddellijk daarna zag je het stationnetje van As. Tijdens de werkzaamheden in de steenkoolmijnen speelde station As een centrale rol. Van hieruit vertrokken de vele mijnwerkers en kolenwagens naar de nabijgelegen mijnen in Eisden, Waterschei en Winterslag. Het stationnetje is nu een eethuis geworden.

25-04-2018, Lentetocht in As

Via een wandel- en fietsbrug kom je in de Mechelse heide. Het is het grootste heidegebied van Vlaanderen. Je wandelt door de heerlijke bossen met afwisseling van heidevlaktes. Het volgende bos dat wij binnenwandelden heet Kolonie. Onder de oorlog was het een vliegveld van de Duitsers en werden er piloten opgeleid. Je kunt 100 jaar vliegveld van Asch (oude benaming van As) terug herbeleven door de erfgoedapp te downloaden op je smartphone en via deze app kan je dan op bepaalde plaatsen een kijkje nemen. Nu is het volledig dicht gegroeid.

Langs het oude kolenspoor nader je stilaan het einde van de wandeling. Ondanks het slechte weer dat ze voorspeld hadden, hebben de organisatoren ongeveer 500 wandelaars een mooie dag bezorgd.

Theo Vallons (bron: https://wandelblog.com/2018/04/26/park-hoge-kempenwandeling-as/)

14/03/2018, Een Bostocht in de omgeving van Opglabbeek

14-03-2018, Bostocht in OpglabbeekDe wandelclub WSV de Boskabouters houden hun jaarlijks bostocht op 14 maart. De startlocatie was in het Sentower Park, een paardensportcentrum in Opglabbeek. Je had de keuze uit de verschillende afstanden van 4 t.e.m. 20 km. Heel wat vroege vogels waren de inschrijvingstafel al gepasseerd om bij een zonnige dag de natuur in te trekken. Ik had gekozen voor de 12 km.

Via de parking 2 in de Leemkuilstraat wandelde je direct in een rijk bosgebied de Donderslag. Dit wandelgebied biedt veel fauna en flora. Je wandelde langs de mooie vennen de Turfven en Ruiterskuilen. De Turfven is waar men vroeger turf won dat diende voor brandstof. Ruiterskuilen zijn twee vennen gelegen in het natuurgebied Ophovenerbos.

14-03-2018, Bostocht in OpglabbeekVerderop bezochte je Ophovenderheide een Domeinbos gelegen in de gemeente MeeuwenGruitrode en Opglabbeek. Dit uitgestrekt bos van 525 hectare bestaat uit dennen- en loofbomen. Op het einde van de wandeling wandelde je nog door een mooi stuk bosgebied het Joekelbos waar kinderen kunnen ravotten. Dit was een zeer mooie wandeling in het midden van Limburg. Bedankt aan alle vrijwilligers van de wandelclub WSV de Boskabouters. De organiserende club mochten 807 wandelaars verwelkomen.

Theo Vallons (https://www.wandelgazette.be/nieuws/bericht/7501)

11/03/2018, Limburg wandelt bij Wandel Mee Brueghel

11-03-2018, Gesponsorde tocht: Limburg Wandelt bij Wandel Mee BruegelOp 11 maart 2018 kon je in Peer OF in Wijchmaal terecht voor de Limburgse Wandeldag 2018.

48 Boskabouters en 19 Heikabouters gaven gevolg aan onze oproep om deze tocht te sponsoren.
Als je dan kijkt dat er ook nog eens 23 Bos- en 20 Heikabouters in Genk bij de Heikneuters zijn gaan wandelen op dezelfde dag , mogen we wel zeggen “die kabouters zijn goe bezig!” Een totaal van 110 van onze leden zijn die dag daar gaan stappen. Proficiat!

11-03-2018, Gesponsorde tocht: Limburg Wandelt bij Wandel Mee BruegelWandel Mee Brueghel is een actieve club in de wandelmiddens en dit al gedurende 30 jaar. Gedurende deze 30 jaar hebben ze meer dan 500 wandeltochten georganiseerd waarbij ze steeds getracht hebben om de wandelaar op een kwalitatieve manier te ontvangen.(zeker met lekker eten)! Ze mochten op die dag 2552 wandelaars verwelkomen, wat heel wat inzet en hard werken betekende voor de vele vrijwilligers.
Bij deze dank aan bestuur en al de medewerkers van wandelclub Wandel Mee Breugel om deze regiowandeling aan te durven.

Meer artikelen...

1. 25/02/2018, Koude maar heel zonnige, winterse Trappistentocht door Zoersel
  2. 11/02/2018, Geslaagde Wintertocht ten voordele van Make-a-Wish
  3. 15/11/2017, Jeneverbestocht in As
  4. 01/10/2017, Bos- & Heikabouters op verrassingsuitstap!
  5. 09&10/09/2017 - 2Daagse Braambierentocht Opglabbeek
  6. 21 t.e.m. 25/08/2017 - 4D. vd Ijzer: relaas van “de lange afstandstappers”
  7. 21 t.e.m. 25/08/2017 - Vierdaagse van de Ijzer (Viviane)
  8. 05&06/08/2017 - Jubileumtocht te Niel-bij-As
  9. 16/07/2017 - Busuitstap Malmedy
  10. 05 t.e.m. 14/07/2017 - Intersoc vakantie Anzère Zwitserland
  11. 06/05/2017, Lange Afstandstocht Riemst-Banneux
  12. 06/05/2017, Busuitstap naar Kanne en te voet naar Banneux
  13. 26/04/2017, Lentetocht As
  14. 15/03/2017, Bostocht Opglabbeek
  15. 12/02/2017, Wintertocht (Danielle)
  16. 12/02/2017, Grote belangstelling voor Wintertocht.
  17. 15/01/2017 - Nieuwjaarsreceptie
  18. 27/11/2016 - Clubwandeling
  19. 16/11/2016 - Het verhaal van een natte Jeneverbestocht
  20. 06/11/2016 - Busuitstap naar Peer en Odiliënberg
  21. 03/09/2016 - Braambierentocht Opglabbeek
  22. 22 t.e.m. 26/08/2016 - 4Daagse van de Ijzer (Gerda H.)
  23. 22 t.e.m. 26/08/2016 - 4Daagse van de Ijzer (Danielle)
  24. 22 t.e.m. 26/08/2016 - 4Daagse van de Ijzer (Viviane)
  25. 28/06 t.e.m. 06/07/2016 - Intersoc vakantie Zinnal
  26. 08/05/2016 - Busuitstap naar Heppen en Boxtel (NL)
  27. 28/02/2016 - Busuitstap: Vlaanderen Wandelt (nationale wandeldag) te Hofstade
  28. 24/01/2016 - Spetterende nieuwjaarsreceptie!
  29. 13/12/2015 - Clubwandeling naar het Natuurhulpcentrum.
  30. 25/10/2015 - van verrassingen gesproken!, 1ste verrassingstocht.
  31. 05/09/2015 - Braambierentocht Opglabbeek
  32. 17 t.e.m. 21/08/2015 - Vierdaagse van de Ijzer
  33. 14 & 15/08/2015 - Uitslagen 100km Dodentocht Bornem
  34. 19 & 20/06/2015 - Kort verhaal van een korte tocht! 36ste nacht van West-Vlaanderen.
  35. 05 t.e.m. 14/06/2015 - Vakantie Aussois
  36. 30/05/2015 - Pelgrimstocht van 44 km naar Tongeren
  37. 26/05/2015 - Springprocessie Echternach (2de verslag)
  38. 26/05/2015 - Springprocessie Echternach
  39. 21/03/2015 - Terugblik: V.V.R.S. BBQ
  40. 14/03/2015 - Dé Vlaamse klassieker te voet
  41. 11/01/2015 - Nieuwjaarsreceptie
  42. 27/12/2014 - Eindejaarstocht te Niel-bij-As
  43. 13/12/2014 - Naar de kerstmarkt in Trier.
  44. 30/11/2014 - bijeenkomst over vakantie naar Aussois
  45. 21/09/2014 - Een dagje naar Brugge ‘die scoone’
  46. 06/09/2014 - Braambierentocht Opglabbeek
  47. 20/08/2014 t.e.m. 23/08/2014 - Verslag van een 16km stapster, 4 Daagse v.d. Yzer
  48. 20/08/2014 t.e.m. 23/08/2014 - Terugblik op de 4daagse van de Ijzer
  72. 09/09/2012 - Braambierentocht in Opglabbeek
  73. 10/08/2012 - 100km Dodentocht Bornem 2012
  74. 03/06/2012 - Ledendag/feest 2012
  75. 01/04/2012 - Een dagje Wolvertem (Busuitstap)